Przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00. Staramy się, aby rozkład dnia był dopasowany do potrzeb rozwojowych dzieci, pogody, pory roku oraz kalendarium miesięcznego (wycieczki, przedstawienia).
Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 8:00-13:00.
6:30 – 8:15 | Zabawy w kącikach zainteresowań, praca dzieci indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy ruchowe. |
8:15 – 8:30 | Zabiegi higieniczne – przygotowanie do pierwszego śniadania, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
9:00 – 9:45 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9:45 – 10:00 | Gry i zabawy ruchowe. |
10:00 – 10:30 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego- 5-6 latki . Pobyt na placu zabaw, zabawy dowolne, integracyjne – 2,5-4 latki. |
10:30 – 11:45 | Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, pobyt na placu zabaw . Zabawy dowolne. |
11:00 – 11:45 | Odpoczynek w formie leżakowania 2,5 – 3 latki. |
11:45 – 12:00 | Zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu. |
12:00 – 13:00 | Obiad. |
13:00 – 14:15 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci . |
14:15 – 14:30 | Zabiegi higieniczne– przygotowanie do posiłku. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek. |
15:00 – 17:00 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, prace wyrównawcze, indywidualne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne.Utrwalanie wiadomości poprzez zabawę. Bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |